Projenin iş başlatma töreni:26
Şubat
2011
Kazı başlangıç töreni :19 Nisan 2014
Projenin Tanıtım Argumanları
İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk
süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun
ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı
sağlanacak.
İleri teknolojilerin kullanıldığı Avrasya Tüneli Projesi,
işlevsel, güvenilir, mevcut ulaşım sistemine entegre, hızlı ve etkin trafik
yönetim ile denetimine sahip bulunuyor.
Avrasya Tüneli'nin deprem tasarımı 9 şiddetinde bile hasar
görmemesini temin etmektedir.
İleri teknolojinin kullanılacağı havalandırma bacalarından
çıkan atık gazlar, çevreye zarar vermeyecek ölçüde olacaktır.
Proje geçtiği güzergahta, temel olarak, şehir surlarıyla
kıyı şeridi arasındaki dolgu alana yapılmış olan mevcut Kennedy Caddesi'ni
kullanacak. Kennedy Caddesi'ndeki araç trafiği yeni tünel nedeniyle artsa da
ATAŞ'ın trafik modeline göre, Tarihi Yarımada içindeki trafik yoğunluğu ve
Haliç boyunca trafik akışı yüzde 30 azalacak
Avrasya Tüneli
14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsamaktadır.
PROJENİN TEKNİK VERİLERİ
Projenin toplam uzunluğu: 14.6 km
Avrupa yakası yaklaşım yolu: 5.4 km
Boğaz geçişi bölümü: 5.4 km
Asya yakası yaklaşım yolu: 3.8 km
Boğaz’da TBM ile geçilecek uzunluk: 3.4 km
TBM kazı çapı: 13.7 metre
• En
derin deniz taban kotu : - 61metre
• En
düşük örtü kalınlığı: deniz tabanından 25 metre
• En
düşük tünel kotu : - 106,4 metre
•
Marmaray ile mesafe: güneyinde 1.8 km
•
İnşaatın tamamlanma süresi: 55 ay (açıklanan)
•
Günlük kapasite: Her iki yönde yaklaşık 120.000 araç
Toplam Yatırım:1 Milyar 245 Milyon 121 Bin abd doları
doğrudan
krediler:
550
milyon krediler : 960 milyon abd
doları abd
doları
Teminatlı
krediler:
210
milyon abd
doları
BASINDAN
abd doları
TOPLUM
PROJESİ Mİ
İNŞAAT
PROJESİ Mİ?
İstanbul
I Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun
02.08.1995’de
aldığı kararında yer alan ve Planlamaya Yönelik Öneriler
başlığı
altında bulunan “Hazırlanacak koruma amaçlı imar planında
Tarihi
Yarımada’nın transit trafikten arındırılmasına; ulaşım
planlarının
nazım planlara paralel olarak gerçekleştirilmesine” ve
“Marmara
kıyısında sahilyolu ile deniz arasındaki şeridin yeşil
alan
olarak
korunmasına” hükmü; Avrasya Tüneli Projesi’nin uygulanmak
istediği
alana uyumsuzluğunu göstermek adına oldukça önemlidir.
Tarihi Yarımada Yönetim Planı
Taslak Raporu’nun ana ulaşım kararlarındaki temel ilkesi kent içi yolculuk
taleplerinin karşılanması için, kentin gelecekteki ulaşım ağının omurgasının
yüksek kapasiteli raylı toplu taşıma sistemlerine dayandırılması ve ağırlıklı
olarak raylı sistem ağının oluşturulmasıdır. Bu doğrultuda yeni karayolu
bağlantılarının da sınırlı tutulması, deniz yolu ulaşımı ile diğer hatların
entegrasyonunun sağlanması benimsenmiştir. Bu nedenle Avrasya Tüneli Projesi, Tarihi
Yarımada bütününün Yönetim Planı ilke
kararlarına ve ulaşım öngörülerine uymamaktadır.
Avrasya Tüneli Projesi ile benzer
özelliklere sahip olup, tünel
projelerinin yaratacağı çevresel sorunlar
bakımından Sydney’de 2001’de
faaliyete geçen M5 East Tüneli
oldukça önemli sonuçlar ortaya
koymaktadır:
-M5 East Tüneli’nde artan yakıt
kalitesine ve ağır taşıt trafiğini
azaltmaya dönük yürütülen
kampanyalara rağmen 2001-2004 yılları
arasında yapılan ölçümlere göre
zararlı partikül emisyonunda % 15 oranında artış%15 oranında artış tespit
edilmiştir
No comments:
Post a Comment