Wednesday, 8 June 2016

Avrasya Tüneli


Projenin iş başlatma töreni:26 Şubat 2011


Kazı başlangıç töreni :19 Nisan 2014

Projenin Tanıtım Argumanları
İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak.


İleri teknolojilerin kullanıldığı Avrasya Tüneli Projesi, işlevsel, güvenilir, mevcut ulaşım sistemine entegre, hızlı ve etkin trafik yönetim ile denetimine sahip bulunuyor.

Avrasya Tüneli'nin deprem tasarımı 9 şiddetinde bile hasar görmemesini temin etmektedir.

İleri teknolojinin kullanılacağı havalandırma bacalarından çıkan atık gazlar, çevreye zarar vermeyecek ölçüde olacaktır.

Proje geçtiği güzergahta, temel olarak, şehir surlarıyla kıyı şeridi arasındaki dolgu alana yapılmış olan mevcut Kennedy Caddesi'ni kullanacak. Kennedy Caddesi'ndeki araç trafiği yeni tünel nedeniyle artsa da ATAŞ'ın trafik modeline göre, Tarihi Yarımada içindeki trafik yoğunluğu ve Haliç boyunca trafik akışı yüzde 30 azalacak

Avrasya Tüneli
14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsamaktadır.







PROJENİN TEKNİK VERİLERİ

 Projenin toplam uzunluğu: 14.6 km
 Avrupa yakası yaklaşım yolu: 5.4 km
 Boğaz geçişi bölümü: 5.4 km
 Asya yakası yaklaşım yolu: 3.8 km
 Boğaz’da TBM ile geçilecek uzunluk: 3.4 km
 TBM kazı çapı: 13.7 metre
• En derin deniz taban kotu : - 61metre
• En düşük örtü kalınlığı: deniz tabanından 25 metre
• En düşük tünel kotu : - 106,4 metre
• Marmaray ile mesafe: güneyinde 1.8 km
• İnşaatın tamamlanma süresi: 55 ay (açıklanan)

• Günlük kapasite: Her iki yönde yaklaşık 120.000 araç 

Toplam Yatırım:1 Milyar 245 Milyon 121 Bin abd doları
doğrudan krediler:
550 milyon  krediler : 960 milyon abd doları abd doları
Teminatlı krediler:
210 milyon abd doları


BASINDAN
1 milyar 245 milyon 121 bin 188 

abd doları 

TOPLUM PROJESİ Mİ
İNŞAAT PROJESİ Mİ?

İstanbul I Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun
02.08.1995’de aldığı kararında yer alan ve Planlamaya Yönelik Öneriler
başlığı altında bulunan “Hazırlanacak koruma amaçlı imar planında
Tarihi Yarımada’nın transit trafikten arındırılmasına; ulaşım
planlarının nazım planlara paralel olarak gerçekleştirilmesine” ve
“Marmara kıyısında sahilyolu ile deniz arasındaki şeridin yeşil alan
olarak korunmasına” hükmü; Avrasya Tüneli Projesi’nin uygulanmak
istediği alana uyumsuzluğunu göstermek adına oldukça önemlidir. 
Tarihi Yarımada Yönetim Planı Taslak Raporu’nun ana ulaşım kararlarındaki temel ilkesi kent içi yolculuk taleplerinin karşılanması için, kentin gelecekteki ulaşım ağının omurgasının yüksek kapasiteli raylı toplu taşıma sistemlerine dayandırılması ve ağırlıklı olarak raylı sistem ağının oluşturulmasıdır. Bu doğrultuda yeni karayolu bağlantılarının da sınırlı tutulması, deniz yolu ulaşımı ile diğer hatların entegrasyonunun sağlanması benimsenmiştir. Bu nedenle Avrasya Tüneli Projesi, Tarihi Yarımada bütününün Yönetim Planı ilke kararlarına ve ulaşım öngörülerine uymamaktadır. 

Avrasya Tüneli Projesi ile benzer
özelliklere sahip olup, tünel projelerinin yaratacağı çevresel sorunlar
bakımından Sydney’de 2001’de faaliyete geçen M5 East Tüneli
oldukça önemli sonuçlar ortaya koymaktadır:
-M5 East Tüneli’nde artan yakıt kalitesine ve ağır taşıt trafiğini
azaltmaya dönük yürütülen kampanyalara rağmen 2001-2004 yılları
arasında yapılan ölçümlere göre zararlı partikül emisyonunda % 15 oranında artış%15 oranında artış tespit edilmiştir

No comments:

Post a Comment